Upravljanje projektima je toliko iznošen termin da se njegovom upotrebom obično želi opisati tek vrlo općenit postupak vođenja određene aktivnosti. Nije neobično čuti kako ljudi „projektom“ nazivaju i najbanalnije uredske poslove poput direktne marketinške kampanje ili uvođenja telefonskih linija. Za nas projekt podrazumijeva složenu djelatnost koja zahtijeva uključivanje značajnih resursa koji nisu dostupni u samoj instituciji koja provodi projekt. Pored toga, projekt nije cilj sam po sebi, već se provodi radi ispunjenja određenih zadataka. Međutim, na ovo se obično zaboravi prvog dana po početku projekta, a nekada i ranije. Sukladno tome, rezultati projekta se vrlo brzo prestaju pratiti i nakon nekoliko godina je potpuno nejasno kakve su koristi ostvarene od njega. Ovo potvrđuje vrlo zanimljiv tekst kojeg je objavio profesor Oxfordskog univerziteta Bent Flyvbjerg (What You Should Know About Megaprojects and Why: An Overview), u kojem se navodi neutješna konstatacija kako ljudi u posljednjih 70 godina nisu postali ništa efikasniji u vođenju velikih projekata – drugim riječima, previše se polaže na procjene, a premalo na prethodno iskustvo.
Izjaviti kako smo upravo mi među najboljima u području vođenja projekata bi nas izložilo opravdanoj sumnji. Ono što možemo reći za sebe je da projektima pristupamo savjesno, pošto smo obučeni da ih promatramo kao vlastitu odgovornost. Sve ostalo je stvar tehnike, pregovaranja, pravne podrške i osiguranja od materijalnih rizika.
Ukoliko Vas zanimaju naše usluge vođenja projekata, obratite nam se na adresu neven.kaic@corellia.com.hr.